Friday 6 April 2012

Macaroons!

Kevés olyan ember van, aki ha nem érdeklődik egy kicsivel is többet a francia kultúra iránt, ne lenne borzasztóan kíváncsi minden romantikus film kötelező díszletelemére, a sütik kis hercegnőjére, az óriási titokzatossággal körülvett macaroonra. 
Én is így voltam ezzel, és be kellett látnom: nem véletlen, hogy nem süti ezt minden háziasszony a csokis kekszek mellé. Irtó pepecs munka. Én úgy dolgoztam, mint valami kémikus - közben persze francia zenét hallgattam, hátha az segít - de még így sem jött teljesen össze.
Hogy miért? Az első gondolatom az volt, hogy fogalmam sincs. De aztán rájöttem: minden alapanyagot alaposan átszitáltam, összekevertem, tehát az lehetett a baj, hogy icipicit túlvertem a tojást. Az egész kábé ha harminc másodpercen múlik, de ettől nem lett terülős a tészta.
Aztán meg a sütőben nem nőtt talpa. Nagyon szomorú voltam, dehát ez van. Két órát kínlódtam 10 db (!) macaroonnal, a konyha egy csatatér lett, de a süti isteni. Tényleg. Úgy néz ki, nem az a lényeg, hogy néz ki, mivel nem valami Diorkampányba csináltam. :)



There are just few people, who loves french culture, and not very curious about every romantic movie's ingredient, about the little princess of cookies, the secret-surrounded macaroons. 
I was. But I have to recognize, It's not incidental, that housewives don't make macaroons every time beside brownies. It's such a putter work. I was working like a chemist - and I was listening to french music, if it helps - but It didn't absolutely congregate.
Why? My first thought was that I have no idea. But then I realized: I sieved extensively every material, so the problem could be that I whipped over the eggs. The all thing depends on 30 seconds, but because of it, the pasta wasn't fluid enough.
After then, in the oven, it's 'feet' didn't grow. I was so sad, but c'est la vie. I was suffering 2 hours with 10 pieces (!) of macaroons, the kitchen became a mess, but they are absolutely delicious. It seems like, It doesnt matter, how does it look like - I didn't make them for a Dior campaign :)




No comments:

Post a Comment