Sunday 18 August 2013

VKF! 58 - Lazacos quiche


Szóval az van, hogy én baromira elhatároztam, hogy indulni fogok az 58. VKF-en.
Mert még sosem indultam. És ez tök béna.
Naponta frissítgettem a TeaRoomot, hogy mikor jön a várva-várt feladat, majd megjött, én meg kétségbeestem. Halvány fogalmam sem volt, mit készíthetnék, ami megfelel a kritériumoknak: strandkaja, könnyen hordozható, gyors. Áááá. Teltek a napok, és egyszer csak itt találtam magam Olaszországban, és az utolsó reményem is elszállt, hogy én bármit is fogok csinálni ebben a fordulóban.
Aztán ma, az utolsó nap (...) megvilágosodtam. 
Quiche. Hát persze.
Mert gyors, finom, és hidegen is isteni. Ja, és mert mindig ezt csinálom, mikor nincs más ötletem. De tényleg passzol.
Aha. Hogy csinálok itt, egy másik konyhában quichet úgy, hogy be is fotózom sötétedésig? Hát leginkább sehogy.
És akkor eszembe jutott, hogy én biza indultam a Lidl Receptrangadó pályázatán, ahol az egyik fordulóban történetesen lazacos quichet készítettem, és meg is nyertem a zsűridíjat azon a héten. A receptet pedig még nem töltöttem fel.


Ez hát az én VKF-receptem. Kicsit csalok, hisz a képen látható étel egészen konkrétan nem ide készült, de végül itt végezte. Jó strandolást! Én holnap Riminibe megyek a tengerpartra. Quiche-sel, vagy quiche nélkül... Még nem tudom :)


Hozzávalók
  • - 1 evőkanál olívaolaj
  • - 125 gramm vadlazac (mélyhűtött is jó)
  • - 1 kiskanál tengeri só
  • - 200 gramm liszt
  • - 100 gramm vaj
  • - 2 szál répa
  • - 4 gerezd fokhagyma
  • - 1 fej főzőhagyma
  • - 100 gramm tejföl
  • - 150 ml tejszín
  • - 2 darab tojás
  • - 100 gramm trappista sajt
  • Elkészítés
Először elkészítjük a tésztát. 

A lisztbe keverjük a sót, majd az apró kockára vágott vajat. Kézzel összegyúrjuk amennyire lehet, majd egy löttyintésnyi hideg vizet hozzáadva kész, homogén tésztává gyúrjuk. Folpackba csomagoljuk, és hűtőbe tesszük fél órára.
A lazacot és a zöldségeket vékony csíkokra vágjuk. Kevés olívaolajon megpirítjuk a fokhagymát. Rádobjuk a hagymát és a répát, majd a lazacot. Pár perc alatt megpároljuk őket, majd rászórunk egy kiskanálnyi szárított, őrölt gyömbért (ha van friss, az még jobb). 

Ha a tészta már eleget pihent, kicsomagoljuk, lisztezett deszkán kinyújtjuk, majd kivajazott cakkos szélű formába nyomkodjuk. Megszurkáljuk villával, sütőpapírt terítünk rá, majd ráborítunk egy adag sütőrizst/vagy sütőbabot. (Ha ilyenünk nincs, nevezzünk ki, azonban ezeket már nem lehet később sütés-főzésre felhasználni).

180 fokos sütőben a nehezékkel együtt sütjük 15 percig, anélkül 5 percig.

Elkészítjük a tejszínes öntetet: a tejfölbe keverjük a tojásokat, majd hozzáadjuk a tejszínt. Ízlés szerint ízesítjük sóval, borssal, szerecsendióval (vigyázzunk a sóval, mert már van a tésztában, a hal pedig eleve sós).


A halas tölteléket a tésztába kanalazzuk, és elegyengetjük. Ráöntjük a tejszínes keveréket. Sajtot reszelünk rá.


180 fokos sütőben kb. fél óra alatt lesz kész. Akkor jó, mikor a tetején a sajt már szép barna.

No comments:

Post a Comment